Kolej Profesional Mara, the new of me !

Assalamualaikum, semua :D

New KPM's Student

Lame dah tak update belog. Ekceli, banyak aku nak kongsi. Dah start masuk Kolej untuk semester baru ni iaitu Julai-Disember, so boleh lah tahan banyak jugak citer tapi itulah, finger aku ni malas benor nak menaip sejak akhir-2 ni. Okay, now start our coret-coretan. Firstly, aku dipaksa dengan ibu aku untuk masuk KPM. Ape to KPM ? mesti ramai tak taw. Sebab KPM ni tadelaaa famous-amous sangat macam UITM or UTM or what else laa ken. KPM or name panjangnnye Kolej Profesional Mara ni name jee kolej tapi sebenanyee under kerajaan. So aku rase macam bertuah jugak laaa sebab dapat masuk sini. Mane taknyee yuran murah, dapat elaun 300 lak to setiap bulan. Tapi yang penting NO PTPTipu hahahhaha :P

HARI MERAH

Untuk seminggu, biaselaaa ade Hari Orientasi or bagi kitorang Hari Merah sebab semua orang berpakaian merah katenyeee. Mula-mula perangai aku senyap jee “ajet-ajet baik” ! hahah tapi bile da lame satu kepala pulak dengan group aku. Ape lagi let’s start our Gigal ! hamek kauuu keluar perangai aku yang terlindung selama ni :) aku tak kesah pon sebab aku taknak jadi HIPOKRIT ! yang tak bole blah, time malam orientasi to aku tak dapat nak join sebab sakit. Hmm gastrik punye pasal, aku tak dapat nak serlahkan bakat “malu” aku ni. Sodeh den sodeh tawww tak ! Last day untuk hari merah ni, ade test. Aku ingatkan test ape, rupenyee untuk tentukan class. Aku pon tunjukkan skill menghentam aku dalam test ni ! Sampai tertido aku dibuatnyee :P kesah pulak aku orang nak marah kan ?

FIST TIME MASUK CLASS


            Then da taw results test to, aku tak same class dengan Juwa :( sumpah sedih sebab tade kawan. Tak dapat nak memekak, nak membebel ! tapi time tengah beratur to aku jumpe laaa budak pemalu kononnye, namenyee Suriyana tapi aku panggil dia Ana jee. Dia comel, putih menggebu. Mane tak nyee dulu kerje dekat kedai Jamu hahahahah :D dalam class, aku asyek bekepit jee dengan dia. Sebab kepala aku bole masuk dengan dia ! dia ni gila tapi kadang-kadang moody tak tentu pasal. Habes dengan aku aku kena and terasa moody dia. Cetttt kurenggg ajar punye “Suri Rumah” :3 *maaf yee baby*. And then dalam sebulan jugak laaa aku dah menetap dalam class to, aku pon kenal laaa lepas sorang-sorang class-mate aku. Meh sini aku list kan diorang and perangai diorang :)

Aqil : Aku paling BENCI dia ! ! ! Ajet-ajet bagus and perasan *maaf terjujur* (Chip)
Awie : 19 tahun, so perangai macam abang-abang siket
Wafi : Katek, tapi nice to see but not to touch. Dia baik laaa jugak walaupun suke sakitkan hatiku ini
Amsyar : Suke memekak dalam class and penghibur dalam class
Ajam : Spesis Amsyar, and then suka buat background music
Irsyad : Budak paling alim dalam class, tabik sama lu laa ustaz :)
Aidil : Budak skema yang sengal. Tak habes habes dengan Pou dia !
Ain : Pendiam, tapi still cute dengan tahi lalatnyeee (Assistant Chip)
Ana : Suke berposing depan Note II pinjam ! hahaha *aku pon join sekaki*
Nana : Orang Melaka, tempat aku main maki hamun
Syasya : Kepala otak dia lagi gila dari aku ! And kaki Note II jugak
Ateng : Budak Koperasi sebab selalu sangat pegi koperasi, naik bosan aku bile tengok dia dekat sane
Yang Faridah : Owner of GALAXY NOTE II :) baik gileee, suara omey jeeee
Hawa : 19 tahun and also soooo matured
Sarah : 19 tahun. Muka matured, kepala pon matured. Seraammmm pulak kite !
Zati : Budak pandai dalam class aku
Fara : Selalu bekepit dengan Zati and Laila
Laila : Spesis dengan Fara
Arinah : Budak Melaka tapi to laaa pendiam orangnyeee
Shahirah : Ni budak lagi pendiam, kalah aku yang pendiam ni ! tergugat aku
Ella : Dia punye trademark “tolong laaa” hahaha best dengar dia cakap macam to



DIORANG SEMUA AWESOME ! HOPE KITORANG TAK REPEAT PAPER UNTUK SEM DEPAN, AMINNNNN AMINNNN YA RABBAL ALAMIN :)


LECTURER

Madam Hanis

            Classmate aku semua cakap madam ni mak angkat aku. Mane taknyeee setiap kali classs dia jee, name aku yang pertama dia panggil ! kalau sehari tak sebut name aku, tak sah katenyee :3 kalau sebut untuk saje nak naikkan market aku tapelaaa, ni pegi tanye soalan Ekonomi. Perhhh memang segala nota Ekonomi ade dalam kepala aku laaa jawabnyee. And trademark untuk dia “Anak saya comel” kenape ? sebab memang anak madam comel, nak buat macam mane kan ? hahaha :D

Madam Ain

        Madam Ain ni kecik, comel jeee aku tengok. First sight aku ingatkan dia single lagi rupenyeee dah kawen ! melepasss aku nak ngorat dia hahhaa :) dalam class dia, kitorang wajib speaking. So kitorang pon bedal jelaaa ape yang bole bedal. Amsyar, Awie and Ajam tak sah kalau tak memekak dalam class Madam. And trademark untuk madam “Hello Kitty” sebab madam suke HK. Pencil case pon gune HK, beg ? jngan ditanye lagi laaa HK.

Miss Siti

            Ajar kitorang Account, jujur aku cakap miss ajar laju giler macam Formula 1 daaa. Tapi miss sporting, kalau tak faham bole face to face dengan dia ! dia still single, sape nak masuk line bagitau aku kay ? aku jadi orang tengah, hahahaha :D

Miss Samantha

            Ahakkksss yang ni yang best, sebab miss ajar kitorang speaking mandarin. Tataw pulak selibus kitorang ade mandarin. BI pon kiokkk nak suruh aku belajar MANDARIN, hmmm insyaallah dapat pick-up :3 miss ajar kitorang macam budak tadika. Kelakar jeee bile kitorang speaking mandarin ! macam cina  sesat pulak

Sir Ikhwan

            Sir ajar kitorang business math. Dia sporting, kelakar and alim. Sampaikan one day to, aku terpanggil dia “ustaz” sebabkan kealiman dia. How sweet you are sir ! dia kalau buat math, perhhh kemain laju lagi mat tangan dia ! macam Formula 1, sepsis Miss Siti hahahah :D

Ustazah Noribra

            Masuk class ustazah ade rule, kena pakai stoking. Mane tak nyeee kena laa tutup aurat nak belajar agama kan ? lagipun memang wajib pakai. To kan aurat gigirl :) ustazah ni comey jeeee ! tapi loghat utara dia tak boleh lekang. Kadang-kadang best dengar dia cakap ! masuk jeee dalam kepala otak aku yang loading ni

Madam Sal

            Madam ajar kitorang ICT, best gilaa mengadap laptop. Madam ni gebu, nak cakap chubby tak sangat laaa tapi comel ! dia bagi kitorang paper, kitorang buat. So simple dia punye keje :) tapi to laaa yang aku suke ! thanks madam sebab faham saya hahahaha :D

Haaa amek kau panjang tak celoteh aku untuk kali ni ? ini namenyeee lepaskan tensyen lepas sebulan tak meng-update. Okay laaa sampai sini jeee kot aku punye finger nak menaip ! penat laaa weh, finger aku ni pon puasa. Errr btw selamat berbuka and selamat hari raya :) opsss terawal pulak wishnyeee. Maaf yeee, okay laaa bye bye.

Kolej Profesional Mara, Bandar Melaka. Hope everything gonna be okay :)

THANKS FOR READ :) ILOVEYOU

No comments:

Post a Comment